Alla inlägg under mars 2010

Av christel flygare - 31 mars 2010 12:47

har bytit telefonnummer därför att ha abbonemang gör en gråhårig,har aldrig varit maken om så dyra räkningarna nånsin...

har nu teliarefill ,eftersom telefonen är låst till telia fram till 2011-08 så kan jag tyvärr inte ha halebop så tänk på det ni haleboppare som ringer mig !!!


mitt nya nummer är : 070 3331241


kramikram / kicki dii

Av christel flygare - 31 mars 2010 10:10

...ringde klockan igen imorse, har fått lite extra jobb av min älskade svärmor så jag har städat nu tre dagar på hjampis.


varför är det så,eller åtminstone för mig,att tredje dagen alltid är jobbigast,vad man än gör?

ska jag börja äta mindre,banta eller träna och tydligen jobba också så är det dag tre som alltid känns tyngst   

måndagmorgon när jag skullejobba första dagen så var nerverna lite på utsidan av kroppen  ,på MIG,jag som alltid brukar vara så cool ha ha och lugn var faktiskt skitnervös eftersom man är den lokalkändisen som man är,kanske mest på ont,så undrade ju jag hur personalen skulle ta emot mig.fast det var helt i onödan ,dom tog emot mig med öppna armar och nu känns det som jag jobbat med dom ett år snarare än tre dagar.

ska få jobba imorgon och hela nästa vecka också och hoppas givetsvis på en fortsättning efter det me ,men vi får se vad som händer.

lokalvårdare på hjampis är inte precisa den karriär jag tänkt mig men ,trot eller ej,det är kul å städa och min rygg tar inte skada av sån städning som vi utför här.

tack kära svärmor för att du fixat detta till mig.  stor kraaam till dig.


micke har ledigvecka och vi har inga barn hemma så nu får han verkligen chansen att vila upp sig i all ensamhet där hemma. han ska jobba extra påsken på fredag lördag och söndag men vi tänkte iallafall åka till husvagnen och fira påsk där.åker när jag slutar imorgon och på fredag får micke kliva upp lite tidigare för att åka till jobbet.han slutar redan kl 2 på fredag så då kommer han tillbaka till mig.sen åker jag nog hem med honom på lördag morgon för då slutar han först kl 18 och jag ids inte vara ensam så länge i träsket.tänk om gasolen slutar värma eller nåt och behövs fixas å sånt vågar då inte jag hålla på med. pappa och klara har köpt en ark som dom ska ställa upp på andra sidan träsket där vi är så vi har sällskap av dom hela påsken också.

ska tydligen bli fint väder till på köpet och det är ju helt underbart.


fick veta igår att jonte får söka sommarjobb till LKAB om han har en anhörig som jobbar där så vi har sökt dit till honom eftersom micke jobbar där.man tjänar tydligen bättre än på kommunens sommarjobb som dom ger.om han får till LKAB vet jag inte men hoppas kan man alltid iallafall.


nu har flickorna kommit från sin friskvårds promenad (jag har ingen då jag vickar) så jag fick snällt stanna här och städa,men vad gör det ,snabb som jag är så städade jag klart och hann t.o.m blogga lite.


snart börjar vår lunch och jag ska kasta i mig min mat och sen lägga mig och sova resten av den samma.


dagen igår förresten var inte så uppåt för denna tant där av mina lite nerå¨t citat,men nu jävlar har jag bestämt mig för att jag inte ska låta småsaker stå i min väg till lyckan.


ha det så bra alla glada ,vi hörs igen efter vi varit till träsket med lite nya foton därifrån och säkert en eller annan sak att berätta.


GLAD PÅSK på er / kicki dii

Av christel flygare - 30 mars 2010 19:31

lite citat för ikväll......


¤ alla lyckliga familjer liknar varandra,men varje olycklig familj är olycklig på sitt

   eget sätt


¤ att vi tycker synd om oss själva utesluter inte att det kan vara det


¤ bekymmer är pinnar på den stege som leder till himmelen


¤ den har lärt mycket som kan förstå livet utan att sörja


 ¤den som letar efter olyckan finner den också


¤ det var ingen glädje med den sorgen ,sa kvinnan som grät vid fel grav


¤ det är bara att bita ihop och se kall ut


¤ ett moln är tillräckligt att förmörka hela solen


Av christel flygare - 26 mars 2010 13:13

sovit som en klubbad säl i natt ,det har jag gjort,satan i gatan så skönt de var.

fick twilighserien i julklapp av micke i 4 delar och har hållt på läsa den sen dess.dom första tre böckerna läste jag hur snabbt som helst men den sista boken har jag hållt på läsa hur länge som helst nu,inte på grund av att den skulle vara dålig eller så utan för att jag helt enkelt inte vill att den ska ta slut! har ca 100 sidor kvar att läsa på den och jag vågar bara läsa ca två max tre sidor per kväll,känns väldigt tråkigt att veta att sen är det slut .SLUT! såg den andra filmen igår "newmoon" och väntar med spänning på den tredje.någon som vet om dom kommer att filma ens den delen och den sista åxå för den delen?


det brann i gruvan i förrgår och micke jobbade,usch vad nervös och rädd jag var. det var en lastbil som hade börjat brinna på 740 nivån och micke jobbar på 1045,alltså så brann det ca 300 meter ovanför han och det var ganska otäckt tyckte jag iallafall,micke själv verkade inte alls vara lika orolig som mig.

just på grund av såma här saker vågar jag inte söka jobb under jord,det hade varut för jobbigt att ständigt vara orolig när man ska jobba,har delvis skräck för att bli instängd så därför klarar jag inte av det.


på  måndag ska jag få vicka till kbab  och ska städa på hjampis,det är min kära svärmor som hjälpt mig med det.dagen börjar redan kl 06 00 och det blir en rejäl omställning från mina relativt lata dagar nu,men skönt som fan att få något att göra några dagar frammåt ändå.


ute är det ganska milt väder men ingen sol,hade vela fara och köra skoter men micke jobbar som sagt em och skotern står på släpet i garaget och jag kan inte ta den därifrån utan bil och mään power :)


min älskade kille jonte har börjat  blogga och ha ha han skriver så roligt mitt barn ha ha ,gå in och läs hans blogg åxå adressen är följande ,  http://jonteisolen.blogg.se


kram / kicki dii

Av christel flygare - 24 mars 2010 08:33

har mycket att tänka på just nu ,saker som måste lösas ,IGEN.

ibland får jag för mig att det bara är mitt liv som är komplicerat och svårlevt,

men sen ,när jag slutat tycka synd om mig själv,inser jag att mina problem i mitt liv är bara en enda liten droppe i havet.det finns människor som verkligen har problem ,inget att leva på ,inget att äta ,ingenstans att bo och ingen att älska ,när jag kommer på såna saker så inser jag att mina problem inte är så stora problem trots allt.

idag är en dag då jag behöver lite uppmuntran och kloka ord så jag var in och googlade lite och fann ,delvist,vad jag sökte.


"be proud of who you are "

"jag är inte okej,du är inte okej och det är faktiskt okej"

"jag är sådan som min Skapare gjorde mig och är han nöjd så är jag nöjd"

"ibland när jag säger det jag tänker så märker jag att jag inte alltid tycker så"

"ibland önskar man att livet vore slut ,men för det mesta väntar man på att det ska börja"

"tänk positivt,snälla tankar gör dig vacker"

"drömmar är bra ,att förverkliga dem är bättre"

"du är en droppe i havet och alla hav består av droppar,ändå är du en särskild"

"förmågan att idag tänka annorlunda från igår skiljer den vise från den envise"

"problem som hotar att växa en över huvudet måste man sluta vattna"

"känslor är varken rätt eller fel-de bara är tills de inte är längre"

"när man haft riktigt bråttom måste man stanna upp och vänta på sin själ"

"allt är möjligt och himlen lyssnar alltid"

"hemma är inte där du bor utan där man förstår dig"


allt man behöver ibland är att lyssna så känner man sig redan bättre  


peace/ kicki dii

Av christel flygare - 19 mars 2010 07:38

vilket pissväder ute,vi som planerat att åka till träsket igen imorgon,fan.

dom lovade ju för helvete att det skulle bli fint väder så vad händer??kanske ,om man hoppas riktigt mycket så blir det de ändå.

sportlovet förra veckan var full av saker som vi hittade på med ungarna,

tisdag var vi å åkte slalom,jesper lär sig fort och mina ungar kan de sen dom var små,på onsdagen var vi å gled med skotrarna i stan å på torsdag drog vi till träsket.

alla 6.


kul hade vi med lite mindre incidenter bara,som när jag å jonte körde på lillsjön på fredagen å upptäckte att det var vatten som fan där och knappt tog oss över,försökte stoppa resten av ungarna som kom efter oss på skoter,jakob ,jeppe å melle men dom förstod inte vad vi menade så dom körde rätt ut i vattnet ,lämnade skotern där och GOSSE hoppade av den samma i vild panik när dom trodde att nu jävla sjunker skotern.

vi ,visste att vattnet låg på is så vi blev inge rädda men ungarna trodde på fullaste allvar att det var en vak,usch stackarna.

åkte hem sen på fredag och på lördag var vi i backen med ungarna igen.

melwin har fått lämna brädan och tränar åxå på att lära sig åkå slalom nu,han kan liften skitbra å lärde sig att ploga med mickes envisa hjälp.


söndag lät vi ungarna göra vad dom ville hela dagen å som vi förstod var det datorn som gällde 24/7   


annars går livet lugt å sansat frammåt,dagarna blir längre fast tiden blir kortare tills vi ska flytta till vårt drömhus i tuolla,så kul så kul  


ska googla nu om vissa saker som jag är intresserad av för tillfället så som den eviga bantningen man fastnat i,tränar iallafall regelbundet nu så frammåt går de..


kram / kicki dii

Av christel flygare - 15 mars 2010 11:03

                                              

Av christel flygare - 9 mars 2010 23:32

       denna vecka är det sportlovs veckan och vad passar då bättre än att sporta med ungarna.. lite foton från backen...


ganska härligt väder också för en gångs skull,blåste lite grann men det är vi van vid här uppe..

igår var jag barnvakt till mitt ena gulle fjun maltis eller malte dårå som han heter och här kommer en bild på honom  

visst är han bara världens sötaste ...

eller är mitt andra gullefjun lucas sötare ??var med han å marie i fredags på gruvtrollet och lekte lite...askul   

micke var och köpte en till!! skoter idag så nu har han tre stycken...

kan vara kul om vi alla vill åka ut samtidigt.den var jättesnygg tycker jag iaf

och GUL.


pussiluss / kicki dii

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards